Itse tekemiäni koruja muistoksi minulle ja inspiraatioksi katselijalle.

perjantai 15. elokuuta 2008

Syksy on jo ovella

Seuraavat korut ovat olleet valmiina jo elokuun alusta lähtien. Olen aina vain odottanut sitä, että saisin tehtyä vielä lisää koruja, jotta merkintäni voisi olla jotenkin häkellyttävä. Molemmista seuraavista koruista pidän ja etenkin ensimmäistä olen käyttänyt paljon, mutta ideatasolla ne eivät tuo mitään uutta. Toisaalta ehkä ei tarvitsekaan. Jos materiaalien ja värien yhdistelmä inspiroi jotakuta joskus, niin olen tyytyväinen.

Ensimmäisenä pitkä koru, jonka saa kaulaan kolmella eri tavalla. Yksinkertaisena, kaksinkertaisena tai kolminkertaisena! Lisäksi sen saa vaikkapa ranteen ympärille. Aikaisemmin esittelemääni tiikerikvartseista tehtyä pitkää kaulakorua olen käyttänyt ranteeseen kiedottuna ja ihan hyvin toimii. Materiaaleina mustia siemenhelmiä, onyxia ja amatsiniittisiruja.
Toinen koru ei tule säilymään sellaisena kuin se nyt on. Ihan vain käytännön syistä. Nimittäin tällä hetkellä riipuksen virkaa toimittava savukvartsipallero on aivan liian kevyt pitääkseen korun suorassa. Kunhan löydän sopivan ison tai painavan riipuksen vaihdan sen sitten tilalle, lupaan myös esitellä muutoksen täällä.

Tällä hetkellä siinä on siis siemenhelmiä, savukvartsisiruja, makeanvedenhelmiä ja hieman hopeaa. Olen aina pitänyt tämän pituisia koruja jotenkin epäkäytännöllisinä, ne kun ovat jotenkin niin keskimittaisia - eikä mitenkään sopivia. Aina katoamassa kaula-aukon alle. Olen kuitenkin huomannut kuinka monilla ihmisillä juuri tämän pituinen koru toimii kauniisti vaikkapa kauluspaitojen seurana.Jo kuvistani näkee lähestyvän syksyn... Puut ja ruoho vaihtavat väriään. Etenkin tänä vuonna siinä on jotain todella ilmaa raikastavaa. Huono puoli on litimärät syysmyrskyt, jotka vimmassaan voivat olla aika pelottavia! Etenkin ylimmässä kerroksessa meren rannalla, missä minä nyt asun. Kohta varmaan kattopellit irtoaa... Mutta ilman niitä nenänpään kohmeiseksi tekevä, kirpeä ja raikas syysilma on tervetullutta!

~Anniina~

1 kommentti:

Riisa kirjoitti...

Mulle tulee varmaan kulttuurishokki ihan vaan ilmojen takia kun tuun parin viikon päästä takasin Suomeen... En osaa ajatella että on syksy! Toisaalta syksyssäkin on aina jotain kivaa juuri silloin kesän jälkeen.. Pitää hei tehdä vaikka reissu Nuuksioon tai jonnekki muualle samoilemaan syksyiseen metsään? :D

T. Liisa, kesävaatteet ja ainakin 27 astetta lämmintä. :P